Thursday 13 October 2011

Binatang Pelik

Saya yakin ramai dikalangan pembaca sekalian tidak pernah melihat binatang @ haiwan seperti ini.



Nak kata biawak bukan, nak kata memerang pun bukan.

4 comments:

  1. itu namanya sloth... dlm bahasa inggeris.. sloth juga bermaksud 'malas' ... tgk je cara dia jalan.. malas nk mampos..

    ReplyDelete
  2. Jangan menghina mahluk ciptaan Allah sebagai "Malas Nak Mampus". Setiap kejadian itu tentu ada sebab musababnya. Salah satu sebabnya nya adalah untuk mengurangkan kadar metobolism dan penggunaan tenaga itu sebabnyna ia bergerak perlahan....

    Agaknya blogger ni tak pernah tenguk Animal Planet dan National Geographic kut... Tu la lain kali kurangkan tenguk cerita HANTU seperti Saranan TUN M, banyakkan membaca dan menonton bahan-bahan ilmiah...

    ReplyDelete
  3. ekleh.. jgn terbawa2 dgn corak berbicara ko ngan profesor pensyarah ko.. ini dunia blog... agaknya ko banyak hidup dalam dunia ko dan sampai tak tau cara orang berbicara kat luar sana.. antara 'peribahasa moden' dan 'peribahasa kuno'... lain kali banyak bergaul la sikit... jgn jadi 'bodoh nak mampos' pulak... bukan makna bodoh dan suruh ko mampos.. tapi bodoh yang tak diketahui hujung pangkalnya..

    ReplyDelete
  4. Anon 04:57,

    Janganlah terlalu berkasar sgt memberi input. Kita di sini sekadar mendapat info-info daripada blog ini saja.

    ReplyDelete

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.