Wednesday 20 June 2012

Ali Tinju Nak Kena Tomoi Ker?



Apabila mendengar khabar bahawa Dato' palsu Prebet Ali Tinju telah berhasrat untuk membatalkan rancangan demonstrasi di hadapan KEMENTAH, saya terus menghubungi kenalan saya untuk memastikan perkara berkenaan. YA! Prebet Ali Tinju sudah menyatakan bahawa beliau tidak akan berdemonstrasi dihadapan KEMENTAH.

Tetapi kenyataannya yang dikeluarkan di akhbar Utusan Malaysia pada 20 Jun 2012 amat aneh dan menarik untuk diperkatakan. Beliau dengan kerasnya menafikan sekeras-kerasnya bahawa beliau pernah merancang untuk melakukan demonstrasi. Pandai betol dia berlakon.

Prebet Ali Tinju menafikan beliau pernah merancang untuk melakukan demonstrasi 


Kenapa Prebet Ali Tinju kali ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa dia pernah merancang untuk melakukan demonstrasi? Walhal di Facebook sebelum ini, dialah menjadi HERO menghasut bekas tentera untuk bersama-sama membudayakan budaya demonstrasi haram. Mengapa Prebet Ali Tinju berbohong dengan mengatakan dia TIDAK PERNAH MERANCANG untuk melakukan demonstrasi? Buktinya ada di Facebook sebelum ini. Maklumlah...Askar Setia sudah tidak dibenarkan buat spot-check Facebook dia sebab sudah kena BLOCK !!!

Apa ni Ali Tinju?? Anda tiada telor ke? Apa yang takut sangat dengan blogger capuk Askar Setia ni?

Prebet ALi Tinju tidak pernah merancang untuk melakukan demo?
Saya atau saudara yang tersilap baca?

Atau, Prebet Ali Tinju sudah kecut perut kerana laporan polis yang banyak telah dibuat oleh bekas-bekas tentera yang tidak bersetuju dengan tindakan demonstrasi tersebut.. Menerusi maklumat yang saya perolehi, Prebet Ali Tinju juga kini sedang merapati Kelab Veteran Tentera Tidak Berpen (KVTTB) kelolaan bekas komando iaitu Mohd Sabri bin Abd Malik. Ada udang disebalik batukah? Ada motif tersembunyi kah? Ketahuilah bahawa Prebet Ali Tinju tidak akan berpuas hati dan akan terus menyelinap di persatuan-persatuan bekas tentera untuk meraih semula pengaruh dan sokongan bekas tentera terhadapnya.

Satu lagi hujah saya mengapa saya katakan bahawa Prebet Ali Tinju tidak akan insaf dengan perbuatannya kerana di facebook, Prebet Ali Tinju berterusan memaki hamun dan memburuk-burukkan bekas isterinya iaitu Puan Rosminawati (bekas Ketua Srikandi PVTM lantikan Prebet Ali Tinju sendiri). beliau telah membayangkan jandanya itu sebagai 'jalang' keranan mempunyai hubungan denga n polis dan telah mengambil dadah? Kerana itulah Prebet Ali Tinju telah menceraikannya dengan TALAK 3.

Saya bukanlah mahu menjaga tepi kain orang namun, perkara yang HAQ perlu diperjelaskan. Janganlah kerana mahu 'mencuci dosa' dan memulihkan imej, Prebet Ali Tinju tergamak menabur fitnah sewenang-wenangnya. tahukah anda bahawa Prebet Ali Tinju telah melafazkan TALAK 3 keatas Rosminawati setelah berlakunya percakaran apabila kantol berkepit dengan awek setelah selesai karaoke di news KTV Ampang Park dengan seorang awek bernama Hayati Atie? Ahh..banyak lagi kisah Prebet Ali Tinju yang saya tahu termasuk dengan awek askar bernama Yun, SPRM, penipuan keatas jiran-jirannya di Bukit Puchong..tetapi, beginilah Prebet Ali Tinju..jika anda ikhlas untuk berubah, beristighfarlah dan insafi dosa-dosa lampau. Oh ya... ingat..Ada laporan polis terhadap KERAKUSAN NAFSU Prebet Ali tinju pada 20 April 2012...

Sebelum ini andalah HERO di Facebook. Andalah Dato' pemimpin terpuji.. Andalah manusia paling layak untuk mempin bala angkatan bekas tentera. And aseorang sahaja di Malaysia ini yang benar-benar berjuang dengan ikhlas untuk bekas tentera.

Kepada persatuan-persatuan bekas tentera, berhati-hatilah dengan manusia bernama Mohd Ali bin Baharom @ Mahat ini. Jika beliau dilihat berkeliaran dalam persatuan anda, tapislah dahulu setiap kata-kata dan janji-janjinya. Dia hanya muncul untuk kepentingan peribadi, poket dan cita-citanya untuk menjadi Senator.



Masyukkkkk katanya


Sumber : Askar Setia

1 comment:

  1. Apa punya musibat....wat malu ex sebis saja....hina sangat ka kalau mengaku prebet???

    ReplyDelete

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.