Monday 25 June 2012

Kisah SETPOL Popular Di Selangor

Sepanjang minggu lalu nampaknya kehangatan nama Setpol kepada MB yang paling GAGAP didunia telah mewarnai persada politik tanahair...

Kemelut dalaman parti PKR khususnya dinegeri Selangor diantara Iron Lady Faekah Husin vs Blue Eye Boy Anwar-Azmin Ali telah menarik perhatian media elektronik, media cetak dan sudah pastinya menjadi santapan enak website, portal, blog, twitters dan facebook.

Tahniah dari Blogger MIK buat para jemaah penjilat penjilat tegar Anwar dan Pakatan Haram Pembangkang! Seantero Malaya sudah dapat melihat dengan mata kepala mereka sendiri betapa haru biru dan huru haranya gelagat para pemimpin fahaman mahzab Anwar berebut kuasa... Hanya 4 tahun memerintah sudah berlakunya adegan siku menyiku, senggol menyenggol, bentes membentes..!

Bayangkanlah sekiranya juak juak murahan ini mendapat peluang mentadbir kerajaan pusat di Putrajaya..? Tidak mustahil akan ada beberapa kes seperti "tragedi 1982 Mokhtar Hashim bekas Menteri Belia Dan Sukan didapati bersalah membunuh Speaker DUN Negeri Sembilan Mohamad Taha Taib " boleh tercetus dalam lingkaran pimpinan PKR..., tidak mustahil sama sekali..!

Desakan yang kuat penjilat penjilat Azmin Ali yang mahu Khalid GAGAP memecat Faekah seperti membuka ruang seluas-luasnya buat UMNO Negeri Selangor mengintai peluang kemenangan Pilihanraya Umum ke 13 sekaligus berpeluang merampas kembali tahta kerajaan negeri yang terkaya dibumi Malaysia ini.
Namun begitu, persoalannya pula apakah UMNO Selangor mampu mengambil kesempatan dan peluang ini..?

Berbalik kepada tajuk utama penulisan Blog MIK pagi ini... Apakah yang sedang melanda diri Faekah ini semua merupakan satu "return" kepada segala sikap celupar mulot juak juak murahan PKR yang selalu sangat mengatakan bahwa UMNO itu korup.., UMNO itu rasuah.., pimpinan UMNO dibelenggu dengan masalah moral..!!

Nah..! Hari ini kita dapat lihat sendiri, segala apa yang dikatakan kepada pimpinan UMNO sedang dipamerkan oleh mereka. Siapa sangka akan tersebar gambar Aiskrim Jamban Azmin Ali..? Kita juga geleng kepala melihatkan sebaran dokumen dokumen membuktikan salah guna kuasa Faekah "menyokong" permohonan anak perempuan abang kandungnya mendapatkan "job" dari beberapa GLC di Selangor.

Timbul pula soalan 'nakal' bertanya apakah kesemua dokumen berkaitan salah guna kuasa Faekah itu tersebar adalah hasil kerja juak juak murahan penjilat Azmin..?
Tidak mustahil kerana ianya dilihat sebagai satu usaha untuk "divert issue" sebaran gambar Aiskrim Jamban yang telah mencalarkan imej Azmin Ali sebagai Timbalan Presiden PKR.
Pada pandangan Blogger MIK, apabila beralihnya dari isu Aiskrim Jamban kepada isu salah guna kuasa Faekah sebagai Setpol MB maka tumpuan juga beralih kepada Iron Lady kesayangan Khalid Gagap... Dalam istilah bahasa Inggeris inilah yang dinamakan "One Stone Can Kill Two Birds..".
 

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.