Monday 22 August 2011

BERSIH Siri 3 - Lepas Raya

Panas.... Panas.... Panas...

Baru dapat info daripada seorang sahabat admin semasa menuntut bersama-sama dulu di bangku sekolah. Sekarang ini beliau dan admin tidak sehaluan mengenai pandangan politik masing-masing tapi masih lagi bersahabat baik. Keluarga beliau dan admin macam saudara kandung. Begitulah rapatnya kami ini.

Cuma sekarang, admin aktif dalam penulisan blog dan beliau pula bekerja sepenuh masa dengan Ibu Pejabat PKR di Damansara sana.


Beliau sempat berkongsi dgn admin sebentar tadi, katanya... Ada satu rancangan yg berkemungkinan sama seperti 9 Julai 2011 lepas iaitu Perhimpunan Bersih mungkin BERSIH 3.0. Tarikhnya masih lagi belum diputuskan tetapi dijangka selepas Hari Raya Aidilfitri ini. (maybe selepas selesai open house banyak-banyak tu)

Kali ini tuntutan perhimpunan lebih tertumpu kepada isu penganiayaan terhadap kes Anwar Ibrahim. Kononnya mahkamah telah dipengaruhi oleh kerajaan Najib. Katanya BERSIH kali ini juga akan turut disertai Suhakam dan Bar Council bagi menentang kerajaan BN yg 'zalim' sangat tu.

Pakatan Rakyat beranggapan Anwar Ibrahim kini ibarat dihujung tanduk dan akan dipenjarakan dalam tempoh terdekat ini. Seluruh kepimpinan dan peguam Anwar Ibrahim sedikit yakin bahawa Saiful Bukhari akan berjaya dalam kes ini disebabkan liputan media pada saat-saat akhir perbicaraan ini.

Mengenai perlantikan Ku Li menerajui Pakatan Rakyat hanyalah gimik yang sengaja diadakan untuk mengalih perhatian rakyat daripada kes liwat Anwar Ibrahim. Sedangkan perkara itu tidak pernah terjadi.


Penganjur untuk BERSIH kali ini masih lagi dibawah Komander Ambiga dan seluruh barisan kepimpinan haram jadahnya.

Tentunya pembaca sekalian tertanya-tanya mengapa sahabat admin begitu 'bermurah hati' menyalurkan maklumat dalaman ini?

Jawapannya mudah sahaja.
TIDAK SEMUA ORANG DI DALAM PKR SETUJU DENGAN PERHIMPUNAN JALANAN INI.

Admin menyeru kepada semua pembaca supaya menyebarkan berita ini serta keburukan yg bakal dihadapi sekiranya ianya benar-benar terjadi. Dikhuatiri jika BERSIH ini berulang kembali pastinya akan mengakibatkan bencana yg besar kepada negara tercinta ini.

Admin : SOKONGLAH PR UNTUK JAHANAMKAN NEGARA & ANAK BANGSA...

3 comments:

  1. pukimak ambiga siyal
    dah takde keroje lain si betina syaitan ni !!!!

    ReplyDelete
  2. insyallah, aku akan turut serta dalam Bersih 3. . Bersih 2 sudah nampak kesannya. Meroyan lagilah puak-puak UMNO

    ReplyDelete

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.