Saturday 10 November 2012

Nasib Kaum India Bagaikan Melukut Di Tepi Gantang, Angkara @teresakok #MPMalas

Datuk Mustapha Kamal, Ketua Bahagian UMNO Seputeh memberikan ucapan

Tahniah diucapkan kepada Pergerakan UMNO Bahagian Seputeh yang pada hari ini telah berjaya mengendalikan satu Majlis meraikan golongan India di kawasan Parlimen Seputeh.

Barisan kepimpinan UMNO Bahagian Seputeh

Program tahunan yang diadakan ini adalah bertujuan untuk membantu golongan masyarakat India di kawasan Seputeh. This is on top of program - program bulanan yang biasa diadakan.

Untuk pengetahuan pembaca, seramai 300 penerima kaum India  yang menerima bantuan untuk kali ini, peningkatan seramai 100 org berbanding tahun lepas.

Rakan - rakan berbangsa India yang menerima sumbangan
Ini menunjukkan Parti UMNO, walaupun terasnya dipimpin oleh pemimpin Islam, tetapi kaum - kaum agama lain tidak pernah dilupakan.

Perlu diingatkan juga bukan hanya semasa perayaan sahaja UMNO membantu rakan - rakan kaum lain yang di dalam kesulitan, tetapi di Seputeh hampir setiap bulan program - program rakyat diadakan.

Malangnya, YB Seputeh Teresa kok sehingga hari ini, hampir seminggu sebelum perayaan Deepavali, tidak kelihatan sekitar kawasan Seputeh. Ini berbeza ketika perayaan Tanglung Cina yang diadakan baru - baru ini dimana Teresa Kok telah memberikan sumbangan dan merasmikan festival Tanglung di Taman Desa.

Sekitar suasana majlis sumbangan Deepavali Parlimen Seputeh
Persoalan saya, why the double standard? Bila perayaan Cina kaum Cina diberi sumbangan dan sebagainya, tetapi semasa Deepavali diam seribu bahasa?

Bagi saya, ini sedikit sebanyak membuktikan Teresa Kok telah abaikan rakan - rakan bangsa india dan hanya pentingkan orang Cina di Seputeh. Mungkin juga kerana hampir 90% pengundi di Seputeh berbangsa Cina.

Undi itu lebih penting daripada berkhidmat untuk rakyat barangkali.

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.