Monday 5 May 2014

@Ibdil masih tidur ke @Khairykj? @razlanrafii @tunfaisal


Sebelum aku nak mula bicara rasanya masih belum lewat untuk aku ucapkan tahniah kepada @khairykj kerana telah ‘meng upgrade’ Unit Media Baru (UMB) menjadi Biro Media Sosial (BMS). Maknanya di sini, dari unit kecil telah diiktiraf menjadi Biro, sesuatu yang perlu dan penting.

Bezanya dulu di Pengerusikan oleh @tunfaisal (UMB) dan sekarang @ibdil pula menjadi Pengerusi BMS.  Tapi malangnya sehingga ke hari ini, semenjak dilantik tiada gerak kerja malah malah kelibat BMS hari ini di media2 social terus tenggelam!! Amat menyedihkan dan memalukan Pemuda UMNO Msia khususnya. Perang siber di PRK Kajang GAGAL, yang menanti PRK Teluk Intan, Tasik Gelugor dan mungkin Batu di Wilayah Persekutuan (WP) sendiri.



Bukan hendak menyalahkan Ketua Pemuda WP yg melantik Ibdil sbg Pengerusi BMS WP, tetapi tuan punya badan Sdr.Ibdil selaku Exco Msia yg GAGAL melaksanakan tanggungjawab yang diberikan sebenarnya.  Hey Ibdil, please don’t blame Tun Faisal about this matter. Nothing to do with him, and you are incharged for BMS!!!!  At least he did something for UMB..
Apa yang aku tengok, setakat ini si Ibdil ni hanya mampu lakukan dalam mana2 group wassup:
1.    “Please RT”
2.    “Please share”


Hey Ibdil, come on la, wake up bro.. you ni Pengerusi Msia, WP dan Exco Msia.  Kalau ini sahaja yg you blh buat, my daughter in Form 5 sekarang pun boleh buat.  Apapun, tahniah la sebab dengar Ibdil dah set up jawatankuasa untuk Biro BMS.  Aku harap, anak2 buah Ibdil boleh nasihat dia.  Jangan korang pun sama jadi “Badut sarkas” dalam Pemuda UMNO ok. Tolong buang budaya "Yes Boss".  Kalau tiada perubahan lagi, aku tibaaai ok.... Chooooow!

1 comment:

  1. Tibai aje yang bengap dan bebal dan kurang peka serta buta hati...gila glamour (macam Boss dia) ..sorry to say memang tak ada tokoh kepimpinan...hancus..orang macam ni hancur Malaysia di gasaknya..sori lah Pemuda UMNo memang malap, lemban (bukan lembab)..

    ReplyDelete

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.