Wednesday 25 July 2012

Anugay Dah Ada Jambu Baru Sanggup Berkorban


Mamat Najwan Halimi bakal glemer lepas ni dan nampak gayanya memang itu tujuan mamat ni. Cari publisiti murahan. Mungkin beliau jeles dengan populariti dan perhatian yang Anugay bagi pada Rafizi. 


Memang kurang ajar budak ni, saya rasakan antara orang yang paling patut dipijak selepas Adam Adli ialah budak Najwan ni. Berani mempersendakan Ulama yang berjuang menegakkan syiar Islam di bumi Malaysia ini.

Kebiasaannya apabila perkara begini terjadi ialah disebabkan terlalu mengikut telunjuk Parti Ajaran Sesat (PAS). Mereka mengagungkan Ulama Politik, Nik Aziz sehingga apa yang dituturkan oleh Nik Aziz dianggap sebagai perkara yang benar tanpa perlu menyiasatnya terlebih dahulu.

Tapi yang sebenarnya apa yg nampak adalah mamat ni sbnrnya risau dengan populariti jenama 1Malaysia yang telah diilhamkan oleh PM kita kalau tidak takkanlah dia boleh keluarkan statement bangang macam ni di Twitter miliknya.

Tahniah Datuk Seri Najib Razak. Jenama 1Malaysia telah berjaya buat puak2 ni panas pungkoq dan tak lena tido malam. Semoga Datuk Seri terus dapat ilham untuk wujudkan lebih banyak lagi Jenama 1Malaysia biar puak2 ni makin tak keruan.

Lidah adalah antara penyebab manusia dihumban ke neraka. Rasulullah s.a.w. bersabda di dalam hadis:

وهل يكب الناس علي وجوههم في النار الا حصائد السنتهم
 
"Tidakkah hasil tuaian lidah manusia itulah yang menghumbankan mereka. dalam neraka?" 

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.