Tuesday 24 July 2012

Nasib Penjaja Cina Dibela Di Seputeh Oleh Teresa Cock

Apa dah jadi di Seputeh?

Sebuah kawasan Parlimen yang hanya mempunyai kira-kira 95% penduduk Cina dan diwakili oleh seorang Wakil Rakyat @ Member's of Parliament (MP) pemalas.

Menang pada Pilihanraya Umum 2008 dengan majoriti tertinggi di dalam Malaysia iaitu 36,492 undi mengatasi calon Barisan Nasional daripada komponen MCA.

Nama Teresa Cock mungkin tidak asing bagi dunia politik. Seorang MP yang timbul di dada-dada akbar apabila adanya isu berkaitan perkauman antara Cina dan Melayu.

Namun untuk timbul di dalam kawasan Parlimen Seputeh, memang jauh panggang dari api. Hanya pegawainya saja yang akan turun padang mendengar rintihan rakyat tempatan. Itu pun kalaulah si pegawai Teresa Cock ada masa, kalau tidak jangan berharap jugalah.

Disebabkan kegagalan MP yang mempunyai 7 jawatan penting. Ketamakan Teresa Cock menjawat pelbagai jawatan inilah yang menyebabkan dirinya dianggap sangat tak berguna oleh penduduk Cina tempatan.

Sebagai contoh penduduk Cina tempatan yang telah berniaga lebih 30 tahun di dalam Parlimen Seputeh, nasib mereka langsung tidak pernah dipedulikan oleh MP di sini.

Penyudahnya parti 66 tahun membela rakyat ini lah juga yang sanggup bersusah payah membantu 81 orang peniaga Cina untuk mendapatkan lesen perniagaan.

Tahniah kepada UMNO Seputeh yang terus berkhidmat di sini untuk rakyat pelbagai kaum.

UMNO diyakini oleh rakyat.


Sent via My BlackBerry® Smartphone Powered By Barisan Nasional

1 comment:

  1. kalau UMNO DIGELAR BODOH MEMANG PATUT.

    ReplyDelete

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.