Sunday 8 July 2012

Pulau Pinang Bakal Jadi Negara

Jika di lihat pelan pembangunan Negeri yang direka bentuk oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang fakta yang ada sekarang dan bakal menjadi kenyataan adalah seperti berikut :

i.) Majlis Bandaraya Pulau Pinang meluluskan pembinaan bangunan kediaman berketinggian 3 - 4 kali ganda dari yang ada sekarang.

ii.) Kepadatan bangunan dalam seekar tanah telah bertambah dari 30 unit kepada 87 unit dan ia menjadi semakin padat apabila melibatkan pembinaan rumah kos rendah dan sederhana rendah.

iii.) Dalam tempoh 2 tahun sahaja perubahan pelan pembangunan telah menyebabkan masalah besar Kawasan Hijau menipis, TRAFIK yang teruk dan kenaikan harga hartanah.

Persoalannya :

i.) Siapa yang akan mengisi bangunan kediaman mahal yang berharga jutaan ringgit seunit itu?

ii.) Pecahan kelompok kaum yang ada sekarang akan hilang dan diganti oleh satu kaum yang DOMINAN, kaum yang mana satu ?

iii.) Akan dipertahankah kepelbagaian keperluan kaum minoriti apabila sesebuah negeri telah di kuasai sepenuhnya oleh kelompok DOMINAN ?

iv.) PAKATAN RAKYAT kononnya memperjuangkan kesamarataan, apakah keadaan ini mewujudkan KESAMARATAAN apabila sesebuah negeri menafikan peluang kaum lain dalam persaingan yang semakin mengganas. Kaum yang KUAT akan terus kuat, dan kaum yang lemah, semakin lama semakin terpinggir.

FIKIR-FIKIRKANLAH..

PAS BERTAKBIRLAH terus bila LIM GUAN ENG berucap, kerana kamu telah mengangkat kaum KAFIR itu setaraf dengan Sahabat Rasulullah S.A.W

Sumber : Anti-Pakatan Rakyat Club
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.