Thursday 26 April 2012

Anda Fikir Seperti Saya Tak?


Gambar ini berselerakkan di dalam facebook dan blog² Pembangkang. Bersih 3.0 sudah tersebar dan akan dilakukan di Mekah. Wow hebatnyaaa, tapi...Cuba para pembaca fikirkan sebentar.

Gambar ini dari Mekah yakni tempat di mana umat Islam berkumpul di sana menunaikan Rukun Islam ke 5 iaitu Fardhu Haji. Tempat tersebut dinamakan Tanah Haram, Kota suci bagi umat Islam. Maknanya untuk Bersih 3suku ini, terdapat kumpulan yang menyokong Bersih dan akan berdemontrasi duduk dan bantah dari sana. Hebat tapi bodoh.

Sedarkah mereka bahawa Bersih 3.0 antaranya memperjuangkan hak Lesbian, Gay, Bioseksual dan Transeksual (LGBT)? Sedarkah mereka bahawa si Ambiga ini merupakan orang yang paling anti Islam? Sedarkah mereka bahawa Ambiga merupakan lawyer kepada Lina Joy yang murtad secara 'sah'? dan sedarkah mereka bahawa Bersih ini sekadar menyokong agenda perjuangan Anwar Ibrahim dan kebebasan seks sahaja?

Adakah mereka ini faham apakah Bersih sebenarnya?


Astaufirugallahalazim.

14 comments:

  1. Saya tak sanggup berfikir mcm penulis sbb pencacai umno zahir dan batinnya super bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu x pyh fikir byk sbb otak lu serupa babi..klu dh kedepan menyondol x blh nk u turn.. PuKiaR Cibai!!!

      Delete
  2. what were they thinking
    riak..

    ReplyDelete
  3. Tok Guru ana kata. Kalau sapa2 yang mati ketika perhimpunan bersih . Maka . dia mati Syahid . :) . Bersih menegakkan keadilan . enta belum matang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. sooo lu pegi mati lahh...ada bran?

      Delete
    2. Betul la tu..pi lah mati...3 suku masak..takde menang der korang PRU13 ni..aku dan semua kaum kerabat aku satu negara nak Pangkah BN ini kali...pi mampos la siAmPiga!

      Delete
    3. Betul la tu..pi lah mati...3 suku masak..takde menang der korang PRU13 ni..aku dan semua kaum kerabat aku satu negara nak Pangkah BN ini kali...pi mampos la siAmPiga!

      Delete
    4. kalo gitu org bukan islam yg join bersih 2 mati syahid la mazhab mane puak2 ni pakai leh terangkan skit x

      Delete
    5. Haram gampang.. Yang sume harap nak mati syahid sbb lahir sbg anak haram.. Bodoh!!!

      Delete
    6. macam mana tok guru ko leh kata camtu?..ketua Bersih nipun bukan islam..xdepulak perjuangan bersih ni sebab nak tegakkan islam...xdepun dlm flyers BERSiH..

      Delete
  4. byk lg cara nk perjuangkan agama...knp kalu dihadapan nya lead by org yg bukan Islam..knp tidak org Islam itu sendiri..knp pemimpin2 Islam yg lain hnya duduk di blkg org yg bukan Islam ..ini salah.. dn ini bukannya di katakan mmperjuangkan agama..kalu kata nk tegakkan keadilan..adakah selama ini kerajaan menindas agama Islam secara terang2an serta sanggup mengkafirkan mana2 individu yg tidak ikut cara mereka...ade ke?... kalu ade tunjukkan bukti... kalu ade bukti sahih perkara itu yg wajib kita perjuangkan.. ini Bersih 3.0 bkn perjuangkan agama..sampi kalu mati kt situ mati syahid... knp x pergi berjuang je kt Pelestin..yg tu baru mati syahid... Bersih 3.0 ni sengaja diadakan utk memenuhi kehendak politik pembangkang...sendiri pikir lh...berjuang utk agama baru lh kira mati syahid..ini politik yg anjurkan oleh org yg ANTI-ISLAM...org yg x diberikan kefahaman dn hidayah oleh Allah s.w.t....wallahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua sokong lu bro! Gua yg jahil ni pon boleh congak mana betoi mana haprak..

      Delete
  5. ambiga tu kristian..camana boleh kata dia tu boleh membantu orang PAS mati syahid??huhu

    ReplyDelete
  6. aku harap saper yg pergi bersih 2 biar sumer mampos kena petir,,,,,mati syahid konon,,,,bodoh x blh die ajr die lah die....fuck bersi 3.0.....

    ReplyDelete

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.