Thursday 14 February 2013

Gunakan Pemandu Teksi Sebagai Mata & Mulut BN @NajibRazak @DrRaisYatim #1Malaysia

Apalah nak jadi pada rakyat Malaysia sekarang ini??

Saya tertarik untuk menulis artikel ini kerana sudah merasa muak dan bosan dengan perkara-perkara yang berlaku di persekitaran hari ini. Sebagai rakyat Malaysia, saya merasa sakit hati dengan segelintir sikap rakyat negara ini yang tidak mempunyai semangat kecintaan kepada negara Malaysia.

Di sini, saya tunjukkan satu contoh yang boleh dilihat dari laman Facebook :


Ini hal yang terjadi di alam maya kerana segelintir rakyat yang tidak mempunyai semangat cintakan keharmonian negara telah membuat provokasi di laman Facebook milik penyanyi terkenal di Korea, Psy. Si pemilik akaun ini memberikan gambar kepada Psy bahawa kerajaan yang ditunjangi Barisan Nasional (BN) seakan-akan kerajaan yang kotor dan zalim.

Secara tidak langsung ia memberi gambaran salah mengenai negara dan memburukkan imej Malaysia di mata dunia.

Namun kebimbangang provokasi rakyat Malaysia tidak terbatas di laman sosial saja namun ia turut menyeresapi ke dalam kelompok 'duta² kecil' negara. Siapa yang saya maksudkan sebagai 'duta² kecil' negara?

Sudah pastilah golongan front liner iaitu Pemandu Teksi Malaysia. Duta kecil negara ini berkerja sebagai Pemandu Teksi separuh Masa dan sepenuh masa. Mereka ini merupakan duta pelancongan Malaysia di dalam negara. Yakni membantu kerajaan menghubungkan pelancong asing dengan tempat² pelancongan menarik di seluruh Malaysia.

Baca lagi di sini.

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.