Friday 13 September 2013

BIADAP!!! Zunar Hina Khalimah ALLAH



..............
Bakat dikurnia jangan disalah guna
Jangan kufur nikmat yang diberi percuma 

Guna kelebihan untuk hikmah bersama
....... 

Bait-bait lirik daripada lagu Alhamdulillah oleh Too Phat. Setiap makhluk Allah swt di mukabumi ini dikurniakan dengan bakat. Tapi sekiranya bakat yang dikurniakan telah disalahguna maka layakkah sesorang itu dikatakan makhluk Allah swt.

Perkara ini merujuk kepada perlakuan kartunis Zunar yang secara terang-terangan menghina khalimah Allah. Kebebasan beliau berkarya melalui kartun-kartunnya sudah melampau. Kebiadapan kartunis Zunar yang merupakan macai PR kali ini ialah apabila kalimah Allah dipermainkan di dalam karikatur terbarunya. Kita tidak minta beliau berjuang mempertahankan Kalimah Allah tetapi jangan sampai mempermainkannya demi sokongan politiknya yang sempit.

Kita sedia maklum bahawa Zunar ni berjiwa sekular tapi janganlah sampai memperlekehkan orang Islam. Inilah yang dikatakan kufur nikmat. Allah swt telah mengurniakan bakat untuknya berkarya tapi ini yang dibalasnya hanya kerana wang ringgit.

TB : semoga Allah swt mengampunkan dosa-dosa mereka yang telah kufur nikmatNya.

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.