Tuesday 17 September 2013

CHIN PENG !!! Pejuang atau Pengganas?

CHIN PENG amat dikenali oleh semua penduduk Malaya@Malaysia. Dia dilabel sebagai pengganas yang amat kejam dan sangat zalim. Pada awal penubuhan komunis, mereka bertujuan untuk membebaskan Tanah Melayu daripada penjajah akan tetapi ia telah menjadi sebaliknya di mana perjuangan mereka telah tersasar jauh dan mengundang kemarahan seluruh rakyat ketika itu. 

Kezaliman tentera komunis telah menyemarakkan rasa benci rakyat di mana kebencian ini telah tertanam dalam setiap kotak pemikiran tentera Malaysia. Bagi yang pernah mengenali ataupun tidak, Chin Peng adalah lambang kebencin rakyat sehingga kini.



Hari ini kita mendengar DAP telah mencadangkan 16 September sebagai haru memperingati Chin Peng.

Sejarah keganasan Chin Peng memang sukar dilupakan oleh rakyat Malaysia terutamanya yang hidup pada zaman keganasan komunis. Ramai yang terbunuh ,anggota keselamatan ramai yang terkorban dan tercedera. Dosa Chin Peng sudah pasti tidak dapat dimaafkan namun puak disebelah sana seperti DAP dan PAS terutamanya MAt Sabu angkat Chin Peng sebagai pejuang kemerdekaan.


TB : kenapa masih ada yang menyanjungi pengganas ini?

No comments:

Post a Comment

Admin blog Pendekar Melayu Ulung tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang komen yang boleh disabitkan kesalahan akta Komunikasi dan Multimedia 2008.

Oleh itu, komen lah secara berhemah ya.